plastykapowiek

Objawy starzenia się skóry są widoczne na wielu obszarach ciała, jednakże szczególnie łatwo można dostrzec je na twarzy. Pod lupę należy wziąć przede wszystkim powieki. Zarówno dolne, jak i górne powieki ulegają zmianom pod wpływem upływu czasu. Jest to źródłem kompleksów zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. Warto podkreślić, że coraz więcej panów zwraca uwagę na swój wygląd, dokładając wszelkich starań, aby zatrzymać upływ czasu. Należy skupić się przede wszystkim na powiekach – aktualnie korekcja powiek cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Nic dziwnego, że jest to dość powszechny zabieg, który daje naprawdę rewelacyjne rezultaty.

Kiedy warto zdecydować się na blefaroplastykę?

Blefaroplastyka jest zalecana przede wszystkim tym osobom, które nie są usatysfakcjonowane z dotychczasowego wyglądu powiek. Dotyczy to głównie problemu ich opadania, zazwyczaj postępującego wraz z wiekiem. Należy jednak zaznaczyć, że nie jest to regułą. Coraz częściej osoby w młodym wieku zmagają się z ta kłopotliwą przypadłością, przez co czują się nieatrakcyjnie. Powodów tej sytuacji może być wiele i pod uwagę trzeba wziąć także medyczne czynniki. Niekiedy opadające powieki są objawem konkretnej choroby, jednakże nawet w tym przypadku zazwyczaj nie obejdzie się bez chirurgicznej interwencji. Profesjonalne zabiegi są przeprowadzane w najpopularniejszych klinikach, w tym między innymi w klinice SkinClinic (https://skinclinic.pl).

Jak przebiega blefaroplastyka?

Zabieg dotyczący plastyki powiek nie jest skomplikowany, chociaż nie należy do najprostszych usług o charakterze chirurgicznym. Kluczowe jest przede wszystkim pozbycie się nadmiaru skóry, a także tłuszczu. Oczywiście pod uwagę brany jest wyłącznie obszar powiek – dolnych oraz górnych. W większości przypadków korekcja powiek jest wykonywana z zastosowaniem znieczulenia miejscowego, które okazuje się być w pełni wystarczające. Oczywiście wiele zależy od zakresu omawianego zabiegu oraz od samego pacjenta. Jeśli jednak ktoś jest szczególnie wrażliwy na charakter tego typu operacji, może zdecydować się na znieczulenie ogólne. Przyjmuje się, że zabieg trwa mniej więcej godzinę i nie jest on obciążający dla organizmu pacjenta. Należy także zaznaczyć, że specjaliści medycyny estetycznej dbają o to, aby nie zostały widoczne nawet najmniejsze ślady. Co za tym idzie, pacjenci nie muszą obawiać się blizn i innych niedoskonałości, które są charakterystyczne dla poważniejszych zabiegów.

Kto najczęściej decyduje się na zabieg?

Jak już zostało wspomniane, operacje plastyczne dotyczące powiek cieszą się największym zainteresowaniem wśród starszych osób. Zazwyczaj już w dojrzałym wieku skóra jest znacznie mniej elastyczna, przez co powieki nie prezentują się wystarczająco estetycznie. Można tu wspomnieć chociażby o tak zwanych workach pod oczami, które są główną motywacją do zdecydowania się na zabieg estetyczny. Ich znakiem charakterystycznym jest ziemisty koloryt cery oraz wyraźne zmarszczki. W efekcie pacjent stale wygląda na zmęczonego, co odbiera mu atrakcyjny wygląd. Opadanie powiek może być także spowodowane uwarunkowaniami anatomicznymi. Co więcej, obecnie na zabieg decyduje się wielu pacjentów, u których występują dziedziczne zmiany związane ze skórą wokół oczu.

Warto zaznaczyć, że po przeprowadzonym zabiegu mogą nastąpić pewne komplikacje w postaci uczucia obrzęku oraz bólu. Tego typu objawy szybko mijają, a pacjent może cieszyć się z uzyskanego efektu. W przypadku niektórych chorób przewlekłych wykonanie plastyki powiek jest niemożliwe.

Przeczytaj więcej na temat plastyki powiek!