cialo

Suchość pochwy to drażliwy problem, który bywa nie tylko przyczyną dyskomfortu, ale także utrudnia codzienne funkcjonowanie. Jedną z najbardziej uciążliwych dolegliwości związanych z niedostatecznym nawilżeniem pochwy jest bolesność odczuwana w trakcie współżycia. Suchość pochwy może powodować otarcia jej ścianek, a czasami nawet niemożność odbycia stosunku. Jest to temat krępujący dla Pań, które niejednokrotnie z jego powodu odczuwają kompleksy, a nawet problemy psychiczne. Trudności te można jednak skutecznie wyleczyć i pozbyć się ich raz na zawsze.

Przyczyny suchości pochwy

Suchość pochwy może dotykać zarówno młodych, jak i starszych kobiet, przy czym u starszych może być związana z przebytymi porodami, wchodzeniem w okres menopauzy, czy wynikać z następujących procesów starzenia się, a nawet dobraniem antykoncepcji, której skutkiem ubocznym okazała się suchość pochwy. Przyczyn suchości pochwy jest jednak zdecydowanie więcej. Mogą ją powodować choroby przewlekłe dróg rodnych, spadek elastyczności pochwy i tym samym jej nawilżenia w wyniku wchodzenia w okres przekwitania.

Częstą przyczyną suchości pochwy nie tylko przed okresem, ale również w ciąży jest znaczne wahanie poziomu estrogenów, czyli żeńskich hormonów płciowych.

Suchość pochwy jest bardzo problematyczna podczas współżycia. Nieustanne pocieranie ścianek pochwy bez ich odpowiedniego nawilżenia może później skutkować przykrymi konsekwencjami. Przyczyny suchości pochwy podczas stosunku mogą wynikać z uwarunkowań fizycznych lub powstać na skutek barier psychologicznych. Zmęczenie, stres, brak ochoty na współżycie czy uprzedzenia i blokady psychiczne należą do jednych z najtrudniejszych do wyeliminowania przyczyn suchości pochwy.

Najczęściej występujące objawy

Objawy suchości pochwy należą do mało przyjemnych, a niekiedy nawet utrudniają prowadzenie normalnego życia. Przypadłość ta może także pogłębiać np. powstałe zapalenia, które same z siebie powstały w wyniku braku dostatecznej zawartości śluzu w pochwie, który naturalnie niszczyłby docierające w okolice intymne bakterie i w ten sposób koło się zamyka. Śluz jest potrzebny nie tylko do satysfakcjonującego współżycia, ale również pełni w pochwie funkcję ochronną. Do kolejnych objawów suchości pochwy należą:

• odczuwanie bólu podczas stosunku,
  • swędzenie, pieczenie i widoczne czerwone zapalenie w okolicy sromu,
  • zapalenie bakteryjne,
  • częste oddawanie moczu i odczuwanie pieczenia pęcherza,
  • żółte upławy widoczne na bieliźnie,
  • uczucie tarcia i dyskomfortu nawet podczas chodzenia i długotrwałego siedzenia.

Leczenie suchości pochwy

Aby pozbyć się suchości pochwy w trakcie stosunku można zastosować dostępne preparaty nawilżające, ale jest to wyjście jedynie krótkoterminowe. Pewnym rozwiązaniem jest również stosowanie kremów nawilżających, niewygoda w ich stosowaniu polega jednak na wymogu kilkukrotnego ich nakładania, w zależności od poziomu suchości pochwy, co zazwyczaj bywa bardzo problematyczne. Aby skutecznie pozbyć się suchości pochwy na stałe można skierować swoje kroki w stronę gabinetu ginekologicznego i poinformować lekarza o odczuwanym dyskomforcie. Ważne jest, aby przed leczeniem ustalić, co jest przyczyną suchości. Wówczas lekarz skupi się w pierwszej kolejności na eliminacji jej przyczyny. Bardzo skutecznym i długotrwałym sposobem na nawilżenie pochwy dzięki jej odpowiedniej stymulacji jest zabieg z zakresu ginekologii estetycznej polegający na plastyce pochwy przy pomocy kwasu hialuronowego wykazującego właściwości pobudzające tkanki pochwy do jej odpowiedniego nawilżenia. Zabieg tego typu po uprzedniej konsultacji lekarskiej wykonywany jest w klinice medycyny estetycznej SkinClinic w Warszawie z zastosowaniem delikatnego preparatu Desirial. Aby dowiedzieć się więcej na jego temat skorzystaj z informacji podanych na stronie https://www.skinclinic.pl/ginekologia-estetyczna/rewitalizacja-warg-sromowych/.